מבזקים

מואט משיקה שמפניה ועושה רווחים

קבוצת היוקרה הצרפתית, לואי ויטון מואט הנסי, רשמה גידול של 5% בהכנסות במהלך 2016 ורווחיה עברו את ה-7 מיליארד אירו • במקביל, מואט משיקה שמפניה של פעם בחיים

קבוצת המותגים מצרפת, לואי ויטון מואט הנסי, רשמה הכנסות של 37.6 מיליארד אירו בשנת 2016, צמיחה של 5%, כאשר הכנסות אורגניות הסתכמו בכ-6%.

חריטה ידנית על בקבוק השמפניה היוקרתי

החברה, המכונה LVMH, מסרה כי השווקים בארצות הברית ובאירופה נותרו "בכיוון טוב", וכי אסיה, להוציא את יפן, "המשיכה במומנטום חיובי".

הקונגלומרט עוסק באינספור ענפים, החל מאופנה וכלה בצרכנות, וזרוע היין והאלכוהול רשם גם הוא הצלחה רבה. הכנסות מיינות ומכהילים עלו מ-4.6 מיליארד אירו בשנת 2015 ל-4.8 מיליארד אירו, צמיחה של 5% וגידול אורגני של 7%. הרווחים מיינות וכהילים נסקו ב-10% בין השנים 2015 ל-2016, כלומר מ-1.3 מיליארד אירו ל-1.5 מיליארד אירו.

קבוצת LVMH ציינה, כי זרוע היינות והכהילים שלה הצליח מאוד בארצות הברית, וכי חל "ריבאונד" במשלוחים לסין. שמפניות יוקרתיות וכהילי פרימיום הצליחו במיוחד.

שמפניה של פעם בחיים

עם הפנים קדימה, ולקראת העצמת הרווחים לשנת 2017, בית השמפניה המפורסם ביותר של LVMH, מואה שנדו (Moët & Chandon), החליט ליצור שמפניה חדשה, יוקרתית ובמהדורה מוגבלת מאוד: MCIII.

השמפניה קיבלה את השם ממספר סיבות, החל מראשי תיבות של בית השמפניה ולאחריו שלוש אותיות המסמלות את המילניום השלישי, כלומר בכורה ראשונה לשמפניה ייחודית שהבית מייצר במילניום זה. סיבה נוספת, כי הספרה הרומית III מרמזת על שילוב של יינות משלוש שנות בציר וכן משלוש סביבות יישון שונות: מתכת, עץ וזכוכית.

MCIII יוצא לדרך

סביבת יישון מתכת (37%-40% מהיין הסופי): שרדונה ופינו נואר בחלקים שווים מבציר 2003, שהתיישנו שנה במיכלי נירוסטה; סביבת יישון עץ (37%-40% מהיין הסופי): יינות מבצירים 1998, 2000 ו-2002, שהתיישנו בין שנה לחמש שנים בחביות עץ גדולות; סביבת יישון זכוכית (20%-25% מהיין הסופי): יינות מבצירים 1993, 1998 ו-1999, שהתבגרו בין חמש לעשר שנים בבקבוקי זכוכית.

יוצרי היין מאמינים שהיינות מסביבות היישון השונות, מביאים עימם תכונות שונות לממסך הסופי: פירותיות, בגרות והתיישנות.

השמפניה עצמה חלומית, ולמי שמזדמן לה / לו לטעום, זו הזדמנות של פעם בחיים. צבעה זהבהב קש, בועות קטנות, עדינות ובקצב אחיד. הבשומת מעניקה מנעד אדיר של פירות הדר, לחם קלוי ואפילו וניל וטבק מהחבית. החיך מפגין חדות ופריכות, וברקע איזון נהדר בין חמיצות למתיקות, ומיד לאחריה סיומת קצרה וחדה המכריחה את הפה לקחת עוד לגימה.

נציג חברת הייבוא לישראל, י.ד. עסקים, מציין כי למדינתנו הקטנה הוקצבו 12 בקבוקים בלבד, וכמו שהשמפניה אדירה, כך גם המחיר אדיר: 2,100 שקל לבקבוק. לא פלא שהחברה עובדת נכון, ומרוויחה בהפרשים של מיליארדים על מיליארדים מדי שנה.

הכותב/ת: שי שגב

שי שגב
עורך האתר

יעניין אותך

רגעי קיץ של נספרסו

שלוש מסעדות השף המובילות: ג'ונתן פוד קלאב, טאיזו ופופינה, מציגות יצירות קיץ על בסיס קפה קר של נספרסו

שלוש מסעדות השף המובילות: ג'ונתן פוד קלאב, טאיזו ופופינה, מציגות יצירות קיץ על בסיס קפה קר של נספרסו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *