יום שישי , 23 אוקטובר 2020
ראשי / כתבות / נתונים על שוק ה-ללא גלוטן בישראל

חברת GFree מצטרפת לשוק ה-ללא גלוטן בישראל ומפרסמת מספר נתונים שכדאי לדעת • ההשקעה במהלך השיווקי מוערכת ב-1.5 מיליון שקלים

נתונים על שוק ה-ללא גלוטן בישראל

חברת GFree מצטרפת לשוק ה-ללא גלוטן בישראל ומפרסמת מספר נתונים שכדאי לדעת • ההשקעה במהלך השיווקי מוערכת ב-1.5 מיליון שקלים

מוצרים ללא גלוטן הפכו בשנים האחרונות למוצרים מבוקשים ביותר כחלק מטרנד בריאותי-אופנתי, וזאת בנוסף לצורך המובהק של חולי הצליאק, אשר אינם יכולים לעכל את הגלוטן כלל, כמו גם הרגישים ואלו הנמנעים — כחלק משמירה על אורח חיים בריא ומאוזן.

מבחר דגנים: חלקם מכילים גלוטן

מהו גלוטן? וקצת על צליאק

  • גלוטן הוא חלבון המצוי בחמישה מיני דגן, ביניהם חיטה
  • במשך השנים הנדסו את החיטה, כך שתכיל יותר גלוטן על מנת שתניב מאפים תפוחים ויפים יותר
  • תפקידו של הגלוטן הוא להדביק את הבצק. במאפים נטולי גלוטן ישנה תכונה לשמור את האוויר בבצק
  • חולי צליאק אינם יכולים לעכל את הגלוטן. על  כן, כיום התרופה שלהם היא הימנעות מוחלטת מגלוטן
  • כחלק משמירה על אורח חיים בריא ומאוזן, צרכנים רבים בישראל מחפשים מזון שאינו מכיל גלוטן, ביניהם חולי הצליאק והרגישים לגלוטן. לפי הערכות בשוק, כל אלה יחדיו מהווים כ-5% מכלל האוכלוסייה בישראל

שוק הללא גלוטן  – מה קורה בעולם?

  • לפי הערכות, שוק הללא גלוטן בעולם גילגל בשנת 2015 כ-4.63 מיליארד דולר, וצפוי להגיע בשנת 2012 ל-7.27 מיליארד דולר
  • בארה"ב מהווה השוק כ-1.77 מיליארד דולר ובגידול של 59% משנת 2009
  • בגרמניה מהווה השוק 0.43 מיליארד דולר ובגידול של 54% משנת 2009
הערכות שוק ה-ללא גלוטן בעולם
הערכות שוק ה-ללא גלוטן בעולם

מי הם הקונים מוצרים ללא גלוטן?

  • 1/3 מהצרכנים ציינו את המוצרים ללא גלוטן כמרכיב חשוב בסל הקניות שלהם
  • סל קניה גדול יותר: 55% מהצרכנים ציינו, שהם מוציאים 30% יותר בחנות על מוצרים ללא גלוטן
  • מחפשים מגוון: 68% מהצרכנים ציינו, שנכנסים לשלוש או יותר חנויות כדי לקנות מוצרים ללא גלוטן
  • חדשניים: 57% ניסו לפחות עשרה מוצרים חדשים ללא גלוטן

בישראל: 55% גידול בשוק בשלוש שנים

  • בשנת 2015, גודל השוק הוערך ב-90 מיליון שקל, ולפי נתוני סטורנקסט, מציג גידול של מעל 20% בכל שנה
  • ארבעה פלחים מהווים מעל 50% מהקטגוריה ובגידול, והם: דגנים ,לחמים מאפים, פסטה / אטריות וחטיפים
  • 21% מהמכר נמצא במקררים ובמזון קפוא

גודל השוק במיליוני דולר
גודל השוק במיליוני דולר

קטגוריות מובילות במיליוני שקל
קטגוריות מובילות במיליוני שקל

בישראל: ארבעה שחקנים מתמחים בשוק ללא גלוטן

  • אין מותג אחד עם מוצרים בכל הקטגוריות היבשות וקפואות במקררים
  • ישנם מוצרים ללא גלוטן מיובאים, אך עיקרם בתחום ה'יבשים' (עוגיות, חטיפים)
שחקנים המתמחים בשוק ה-ללא גלוטן
שחקנים המתמחים בשוק ה-ללא גלוטן

מה אומרים הצרכנים בישראל?

  • למרות שמגוון המוצרים גדל בצורה משמעותית, הקטגוריה עדין סובלת ממגוון מצומצם
  • למרות המודעות והורדת המחירים, עדין המחירים יקרים בעשרות אחוזים ביחס למוצרים המקבילים
  • רוב המוצרים ללא גלוטן נתפשים פחות טעימים ממוצרים מקבילים
  • הנגישות למוצרים ללא גלוטן מצומצמת, כאשר מגוון רחב ניתן עדין למצוא בחנויות מתמחות

למה להיכנס לשוק ללא גלוטן?

  • שוק עם אחוז צמיחה גבוה בשנים האחרונות
  • מספר הצרכנים גבוה בהרבה ממספר המאובחנים כחולי צליאק או הרגישים לגלוטן
  • חולי הצליאק בישראל מהווים כאחד אחוז מן האוכלוסיה, אך ההערכה היא שסך הכל כ-5% אחוזים מהאוכלוסייה צורכת מוצרים ללא גלוטן
  • הצרכן מרגיש שאין מענה מתאים לצרכים שלו במחיר, בטעם או באיכות המוצרים
  • אין מותג מתמחה במוצרים ללא גלוטן שיש לו מגוון מלא של מוצרים יבשים וקפואים

גורי נכנסת לתחום ה-ללא גלוטן

לאור העובדה, כי מדובר בשוק בצמיחה מתמדת שהביקוש אליו גדל, החליטה חברת גורי להיכנס לתחום ומשיקה GFree. החברה מחזיקה בשני מותגים:

  • בראל אשר עובר להפצת גורי: מותג ותיק בשוק ה-ללא גלוטן, מקום שני בקטגוריה מתוך המותגים המתמחים, בעל מגוון רחב של מוצרים איכותיים ובריאים
  • GFree: מותג פרטי של גורי המחזיק במגוון רחב של מוצרים ללא גלוטן, תוך דגש על הטעם במחירים נמוכים מהמתחרים

הבשורה של חברת GFree

  • מגוון רחב של מוצרים יבשים וקפואים: לחם ולחמניות, פירורי לחם, קמחים ותערובות, פיצה, עוגיות, פסטה, חטיפי בריאות
  • דגש על פיתוח מוצרים איכותיים וטעימים, כולל סקרי טעימות ובדיקות איכות
  • מחירים אטרקטיביים: זול יותר מהמתחרים
  • חברת גורי השקיעה במהלך כ-1.5 מיליון שקלים

עודד גורי, מנכ"ל גורי: "מותג GFree הוא תוצר של תהליך פיתוח וייצור, שיצא לדרך לאחר שזיהינו את הצורך ההולך והגובר למוצרי מזון נטולי גלוטן, טעימים ואיכותיים –  במחיר משתלם ובמגוון רחב. אמנם מגוון המוצרים נטולי הגלוטן גדל בשנים האחרונות בצורה משמעותית, אך עדיין הקטגוריה כולה סובלת ממבחר מצומצם. המותג שפיתחנו, GFree, יאחד תחתיו מגוון רחב של מוצרים במחירים אטרקטיביים למחירים כיום  בשוק. כל המוצרים בסדרה עברו סקרי איכות ומבחני טעם רבים, מתוך מטרה לשנות את התפיסה שהמוצרים ללא גלוטן הם פחות טעימים ממוצרים מקבילים. הצפי שלנו לשנת 2017 לחלוש על נתח שוק של כ-30%".

מבחר מן המוצרים החדשים של חברת GFree שעשו לאחרונה עלייה לישראל
מבחר מן המוצרים החדשים של חברת GFree שעשו לאחרונה עלייה לישראל

GFree יציע בשלב הראשון מוצרים, כמו לחם פרוס, לחמניות, פיצה, פירורי לחם, פסטות, עוגיות ותערובות, כגון: תערובות להכנת לחם, עוגות, מאפינס, פנקייק ועוד. בנוסף, תשיק החברה גם את המותג הברזילאי: Roots to Go, אשר יציע סדרה של חטיפי צ'יפס בריאים על בסיס ירקות שורש ברזילאים.

בין המוצרים שייצאו בשלב הראשון לשוק

  • לחם פרוס לבן – 500 גרם: 13.90 שקל
  • לחמניות – לחמניות סנדוויץ' (250 גרם), לחמניות המבורגר (360 גרם), באגט (360 גרם): 12.90 שקל (הלחם והלחמניות ללא לקטוז וקזאין וללא צבעי מאכל)
  • פירורי לחם (ללא לקטוז וקזאין וללא צבעי מאכל) – 200 גרם: 14.90 שקל
  • קמחים ותערובות – תערובת להכנת לחם ולחמניות (500 גרם), תערובת מאפינס שוקולד (480 גרם), תערובת מאפינס וניל (480 גרם), תערובת להכנת פנקייק (400 גרם), תערובת להכנת עוגיות (400 גרם): 16.90 שקל (ללא לקטוז וקזאין, ללא חומר משמר וללא צבעי מאכל)
  • פיצה מרגריטה – 400 גרם: 24.90 שקל
  • עוגיות – עוגיות מזרחיות, עוגיות שוקולד צ'יפס, עוגיות סבתא, עוגיות מרוקאיות – 200 גרם: 17.90 שקל (ללא לקטוז, ללא ביצה וללא שומן טראנס)
  • Roots to Go – סדרת חטיפי צ'יפס על בסיס ירקות: צ'יפס ירקות שורש (45 גרם), צ'יפס מקלות ירקות שורש (70 גרם), צ'יפס שורש טארו (45 גרם), צ'יפס בטטה (45 גרם): 7.90 שקלים

הכותב/ת: שי שגב

שי שגב
שי שגב משמש כעורך הראשי של אתר מגזין יין וגורמה (Winet).

יעניין אותך

טעם חדש במשפחת בריזר: תפוח

מצטרף לטעמים הוותיקים של המותג: אבטיח, לימון, אננס וליים

מצטרף לטעמים הוותיקים של המותג: אבטיח, לימון, אננס וליים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: Content is protected !!